Materiały dydaktyczne

wykorzystywane podczas zajęć z uczniami

Podręcznik “Jak uczyć programowania w klasach 1-3”

Zbiór praktycznych wskazówek, jak poradzić sobie z wprowadzeniem podstaw programowania do zajęć edukacji wczesnoszkolnej. Autorka podręcznika – Anna Świć (autorka popularnego bloga „Kodowanie na dywanie”) tłumaczy, czym jest programowanie, dlaczego jest ważne, z jakich pomocy skorzystać,gdzie szukać inspiracji, a także jaka jest rola nauczyciela w tym ważnym procesie. Podręcznik powstał na podstawie kilkuletnich doświadczeń autorki w prowadzeniu zajęć z programowania na najmłodszych (również przedszkolaków).

Scenariusze zajęć

Cykl 15 zajęć praktycznych z uczniami. W ramach cyklu uczestnicy zajęć dowiadują się czym jest programowanie, ćwiczą tworzenie algorytmów (bez komputera i przy pomocy aplikacji z platformy www.code.org), poznają podstawowe konstrukcje programistyczne, tworzą własne animacje i gry (Scratch) oraz programują roboty Photon.

Scenariusze –
informacje wstępne

Programowanie bez komputera
(Scenariusze 1-2)

Programowanie z platformą code.org
(Scenariusze 3-8)

Gra offline
(Scenariusz nr 9)

Programowanie w programie Scratch
(Scenariusze 10-13)

Programowanie robotów Photon
(Scenariusze 14-15)

Dodatkowo do pobrania:
wszystkie scenariusze

Załączniki do wszystkich scenariuszy
(plik zip)

Gra Cody Roby

Gra wykorzystywana na zajęciach według scenariuszy nr 2-3. Strzałki z gry będą również wykorzystywane na zajęciach według scenariusza nr 9 (tworzenie własnej gry offline).

Gra offline – materiały

Materiały do przeprowadzenia zajęć według scenariusza nr 9.